torsdag 20 januari 2011

Idag skulle ni ha fått se min klänning och saree

Men min saree hade fått fel färger på sidenkanten och den dekorerade toppen var inte dekorerad alls. Jag ville ha färgerna precis som på den toppen som var på visning och det vet jag att de skrev upp. Nu var det inblandat både blått och grönt siden och det kändes lite cirkusaktigt måste jag säga. Även kanten på den svarta chiffongen hade fel färger. Alltså måste det hela göras om.

Den ursprungliga klänningen jag provade var väldigt lång, så vi pratade om att min klänning måste vara ca 30 cm kortare. Trots noggrann mått-tagning så var den fortfarande minst 10 cm för lång så det måste fixas + att det behövdes göras intag i ryggen då den var lite vid.

Nu hoppas jag att de är klara på lördag istället.

Nästa fråga blir NÄR jag skall få tillfälle att använda dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar