söndag 16 januari 2011

En rutig dag

Min gulliga vän M skickade med mig & Nora lite virksysselsättning (igen:) och det har vi pysslat med idag. Det var lite petigt innan jag kom på hur vi skulle få till det. Turligt nog hade jag kvar den fina beskrivningen, som låg i korgkitet, av vad alla olika maskor heter och hur de görs. Efter några försök så satt det och sedan var det bara att lära ut till dottern (eller bara & bara - det tog en liten stund för henne att få koll på garn, fingrar och virknål men sen gick det fin-fint). Rutorna skall användas till............Återkommer till det!

I övrigt så är vi fria från kräksjuka och Patrik & Erik verkar faktiskt ha klarat sig. Vet inte vad de har för bra motstånd i sina magar, men de höll ju sig friska även i Thailand när vi andra låg deckade.

Helgen har också bjudit på god mat (verkligen gott att kunna äta igen!) och trevligt sällskap tillsammans med goda vänner.

Och ännu ingen väska i sikte...........................

3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att ni mår bättre efter ett par dagar ner. Har ett förslag till era rutor - min systerdotter gjorde en fräck(bad)kasse av dessa rutor, mysfilt till Alfred kanske..??
    Synd att jag missade dig på afrikanan men vi syns till sommaren istället. Då ställer ialla fall inte snön till det för mig. Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Va lustigt, har vi kommit upp i virkaldern ma tro???För nagra dagar sedan var jag och inhandlade virknal och garn för jag sag sana söta sma mormorsrutor pa en engelsk blogg!!!Men med mina handarbetstalanger gar det nog sadär.....Kram Ulle

    SvaraRadera
  3. Ulrika - Ja vi är friska nu! Får se hur många rutor vi får ihop:) Det går i alla fall snabbare och snabbare. Det var synd med all snö just den kvällen vi skulle ses, men vi får ta igen det till sommaren. Det är väl redan satt ett datum hos A. 15/6 tror jag. Kram

    Ulle - Det var ju ett festligt sammanträffande. Vi får virka ikapp när ni kommer. Lägg inga virknålar i handbagaget bara. De lär inte komma igenom säkerhetskontrollen. Kram

    SvaraRadera