onsdag 26 januari 2011

Fönstermätaren

Som väntat kom han tillbaka och mätte alla fönster en tredje gång. När han skulle gå frågade han vilken färg jag ville ha på näten. Åter igen sa jag med eftertryck att det bestämmer ägaren. Jag påpekade dock att ägaren valt näten på dörrarna så då tar vi väl samma. Det går inte, sa fönstermätaren, för vi skall inte ha nån ram. Jo - det ska ni visst det. Kom inte här med några kardborrefästa nät. Inte? sa fönstermätaren. Jag förklarade att det vill ägaren absolut inte ha. Då frågade han hur vi skulle göra med våra blinds (hissgardiner i bast)?.

? Jag hade ju just ägnat 10 minuter åt att förklara att de i köket skall ner och de andra är vårt problem att fixa dit igen bara han sätter upp näten!

Det är verkligen trevligt med folk som lyssnar på vad man säger....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar