fredag 30 mars 2012

Arg son

Har just tvingat med Erik till passpolisen för att hämta sitt nya pass. När det beställdes sa kvinnan i kassan att han skulle vara noga med att skriva sitt namn på ett sådant sätt att han kan skriva det igen i passet när han hämtar ut det.

Under kraftig protest fick jag med honom, även om han hade andra planer.

När det är vår tur och jag har skrivit på och ropar till mig Erik för att han skall skriva på så säger hon att vi brukar låta barn skriva på sitt pass HEMMA i lugn och ro!

Det är ingen underdrift att säga att Erik blev förbannad. Mest förbannad är han såklart på mig (även om det inte är mitt fel ett dugg som bara gjort som man skulle).

Kan ju tycka att de kan vara lite mer specifika i sin information.

Känns som att jag har haft en konflikt med Erik alldeles i onödan.

Innan detta trassel var jag och Alfred med Magdalena och Hugo på 'Plikta', den fina lekplatsen, i Slottskogen. Barnen hade väldigt kul, men det var inte precis nån social övning för oss mammor. 2 åringar vill aldrig göra samma sak, så förutom några minuters fika, så tillbringade vi tiden med varsitt barn på olika håll. Väldigt trevligt ändå såklart och riktigt härligt väder!

Dessvärre verkar min pollenallergi ha satt in ordentligt. Det var som att vrida på en kran efter gårdagskvällens löprunda i Bunketorp. Näsa och ögon rinner konstant. Blev ju inte precis bättre av att promenera genom ett stråk med Hassel i Slottskogen. Bara att trycka i sig allergtabletter ett tag framöver om det skall bli nån träning ute inför Göteborgsvarvet (som jag inte har bestämt om jag skall springa ännu...)

Nu skall jag försöka få in Alfred - det är ingen lätt övning. Han ÄLSKAR att vara ute men jag tycker 5 timmar räcker. I denna pollenstinna luft.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar