måndag 19 mars 2012

Bilkaravaner

Det måste vara ett väldigt svenskt helgfenomen det här med bilkaravaner. Den typen av bilkaravan som tar en till en eller annan idrottsmatch. Jag både deltar och ser dem ofta. 6-7 bilar på rad där de ligger ganska tätt, ingen vill tappa rygg på den framför och alla byter fil samtidigt:)

Det går alltid lite för snabbt i början, och man får lite lätt bryderi om man skall hänga på snabbt med risken att tappa den som man har bakom, eller ta det lugnt och hoppas att man hittar själv med hjälp av Eniro i telefonen. Då tar man iof risken att villa bort någon annan om man nu inte gör det. Jag är nog lite feg och hänger på även om
jag varit där tidigare.

Ja, det är konstigt.

Dessutom, som igår, kunde nog nästan alla en kortare väg (som jag såg att de flesta tog hemåt) och ändå körde alla den längre vägen dit.

1 kommentar:

  1. Usch jag gillar inte att köra eller åka i bilkaravan. Var med om en olycka en gång i just en sådan. Den var väl relativt liten olycka, men två kompisar blev ovänner (förarna) det var väl den största skadan tycker jag. Var inte medveten om detta fenomen i Sverige, det var något nytt för mig.

    SvaraRadera