fredag 16 mars 2012

Tack alla ni fina.....

.....för att ni läst och kommenterat gårdagens otrevliga hundincident.

Alfred mår bra och han sov gott i natt. Jag sov väl inget vidare och vaknade tidigt men inatt blir det nog bättre. När jag vaknade 05 i morse började jag fundera över vad som KUNDE HA hänt om hunden blivit aggressiv.

Jag har pratat med båda dagmammorna som var med och de tyckte såklart att det hela var väldigt obehagligt. Tänk att stå där med ansvar för flera barn utan att kunna göra nåt medan hunden bara rusar runt.

Har också varit hos polisen. De sa att det inte behövdes någon mer anmälan eftersom det var polis på plats igår. Fick i alla fall berättat hela historien för en polis och han sa att det såklart var helt oacceptabelt.

Återstår att se vad som händer nu. Polisen sa att det är ett bötesbrott.

Jag tror förresten att Alfred och jag skall gå bort till hunddagiset/hundakademin på vår väg någon dag och be att få träffa och klappa den gulligaste och snällaste hunden de har där. Det behöver vi nog. Inte minst jag.

5 kommentarer:

  1. ojojoj nu måste jag läsa ikapp igen. Detta vet jag nada om. Tur att det gått bra och det är bra om ni åker och träffar snälla hundar.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen tur. Finns många söta och snälla snälla hundar. Får se till att träffa en sån snart.
    Såg en leksakshund i en presentaffär dagen efter. Den såg precis riktig ut och så andades(!) den. Just då kändes det som ett perfekt alternativ......mer verklig hund än så hade jag ingen lust att stöta på just då. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej lena ,, mfl,, läste ang hunden o jag blir alldeles förtvivlad,,, stakars afred a de andra barna,,kan bara tänka paniken hos alla,,, man blir ledsen när folk inte har kontroll på sina hundar,,,Tänker på er,,vill alfred kan han ju alltid komma hem till oss o Luffsen ,,

      Radera
  3. Japp. Så gör vi. Vi kommer förbi och hälsar på Lufsen en dag. En vovve i bra storlek :). Grattis till nya jobbet förresten & lycka till!! Kram

    SvaraRadera