söndag 18 mars 2012

J BRAND

Det märket läser jag om titt som tätt nu och jag såg dessutom några ruskigt dyra jeans häromdagen på TARA. Konstigt nog råkar jag äga 3 par (!) byxor av detta märke och jag hade ingen aning om att det var, som Ebba von Südow skriver, kändisarnas favoritjeansmärke. Jag hade egentligen ingen aning alls om ens vad det var för ett märke, men jag gillade modellerna.

Strax innan avfärd från Indien hade en av de bästa klädbutikerna i Bangalore upp till 70% REA. Det såg man inte så ofta i butikerna. Nästan alltid var det *conditions apply som gällde. Dvs. en vara, som ingen ville ha, var nedsatt och resten ordinarie pris eller möjligen 10%. The Collective körde ordentlig rea tacksamt nog och vi fyndade både Juicy och en del annat och så köpte jag då de 3 par byxorna på 70%, som jag bott i sedan vi kom hem. Betalade nog motsvarande ca 400 kr/par så ursprungspriset var ju rätt saftigt. Ett av mina bättre fynd vad det verkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar