måndag 7 september 2009

Pust!

Nu är klockan 00.27 (indisk tid) och jag har just skapat mitt första blogginlägg - i min nya blogg. Den får vara lite "hemlig" ett tag för den ingår i bloggkursen och det skall helst vara lite arbetsro och hållas undan offentlighetens ljus. Inte helt otippat handlar den också om Indien.

Nu är det inte så spännande precis utan första inlägget skulle handla om mål, målgrupp och syfte med bloggen; alltså det vanliga högskoleupplägget. Jag hade strul med att få fram instruktionerna till en början och skrev först ett livfullt inlägg om intrycket av Indien, vilket vid närmare efterforskning visade sig vara helt fel. (Självklart har jag sparat den lilla texten på ett säkert ställe, utifall den kan användas senare, antingen där eller här). Bara att börja om alltså.

När jag äntligen kom in på högskolans lärplattform idag såg jag till min förskräckelse att jag hade till midnatt i dag, svensk tid, på mig för inlämningen av första inlägget. (Såledels avklarat med god marginal ikväll). I min halsflussyra under veckan har jag varit lyckligt ovetande om att deadline först var satt till 1 sept, men blev ändrat. Pust igen.

2 kommentarer:

  1. Hej Lena! Testar att skicka en kommentar här, har för mig att du sa att man lägger den som "anonym". Annars får du gärna tipsa hur man blir sk följare. Hörs! Kramar Jeanette

    SvaraRadera
  2. Det gick ju fint med kommentaren. Får kolla med Nora om hur man lägger upp följare. Har ingen aning. Kram Lena

    SvaraRadera