tisdag 29 juni 2010

............för det arbetas minsann.

Med klädrensning. I andras garderober.

Jag erkänner villigt mitt lite udda nöje; rensa & röja. När nu det egna huset är ihoppackat och man får leta länge och väl efter några udda plastburkar och köksknivar så måste man ju ge sig ut på jakt efter my mark. Den hittade jag i kära väninnan C:s garderob. Vilket fynd!

Efter dryga 2 timmar när det hade det samlats en ansenlig mängd kläder på golvet att avyttra så kom Erik in i rummet och sa "Det här kan man kalla Mount Clothes" och så var ett nytt väldigt passande (och förmodligen klassiskt) uttryck myntat.

Lite oroligt hade hon nog sovit, kära C, men jag har förvissat mig om att inget har återvänt till de nu överskådliga och sorterade och faktiskt riktigt luftiga hyllorna.

5 kommentarer:

  1. Jag erkänner att en kjol smugit sig tillbaka...men för övrig känns det mycket bra! Tack för hjälpen. Det får bara inte bli en vana för då gapar våra garderober snart tomma!
    /C

    SvaraRadera
  2. Lovar att hålla mig borta ett tag (åtminstonde till nästa sommar........) Kram

    SvaraRadera
  3. Hahhahaha! Ja det var ju lite annorlunda "nöje".

    Ni tycks ha det bra i Svedala. Hur länge stannar ni där?
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Som sagt, du är hjärtligt välkommen hem till oss : D

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Taina - Vi har det finfint här hemma. Vi återvänder till Indialand 7 augusti. Skolstart 9 aug. Kram Lena

    Marianne - Så gärna :) Kram Lena

    SvaraRadera