tisdag 1 juni 2010

If

Kunde tänka sig att försäkra bilen. Utan snack. Det kunde Länsförsäkringar också. Alltså är det hela fixat och jag ser fram emot att fara runt i "nya" bilen om 1½ vecka.

Känner att jag är lite inaktiv på nätet och i bloggvärlen just för tillfället. Orsaken är några pocketböcker som jag har fastnat i. Guccikrigen av Jenny Gucci var minsann spännade läsning. När jag hittar bra böcker så läser och läser jag non stop och Nora höjer på ögonbrynen och undrar vad som hänt. Tiden finns inte för både nätet och böcker (bäbisar tar lite tid och kräver en del uppmärksamhet.....)

Jag kommer inte, som förra året, att göra bloggpaus under sommaren, men däremot blir det nog något färre inlägg. Tänker att både skrivare och läsare har annat för sig.

Så till den STORA Facebook frågan. Många frågar och jag får många inbjudningar, men NEJ inget FB än för min del. Jag funderar fortfarande på om jag verkligen har tid med det. Jag är alldeles säker på att det är ett utmärkt forum och man kan ju bli både bonde och fiskare på kuppen har jag förstått. Vet inte om jag behöver fler yrken så jag avstår ett tag till.

3 kommentarer:

  1. Kul med böcker som är så bra att man inte kan släppa dem. Läs på du! Men jag är glad att du inte tänker vara tyst här på bloggen hela sommaren, färre inlägg är helt förståeligt däremot.

    Jag har inte heller Fejjan. Ska jag först läsa bloggarna och sedan se samma info där? Plus alla andra som inte har bloggar? Då gör man till slut inte annat än sitter vid datorn och barnen svälter ihjäl och spindlarna intar tvättmaskinen. Nä, det räcker med bloggar för mig, där finns tankar och funderingar och foton som ger mycket mer än att bli "pokad" och att få veta att någon ska gå på toa ...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du är fantastisk som hinner blogga så mycket. Då kan man unna sig en god bok för avkopplings skull. Det behövs ingen facebook för din del. Vi vet ju ändå som händer och fotografier lägger du ju ut. Dessutom är Nora flitig på facebook. Skall ta ut Erik i morgon efter skolan.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  3. Marianne - Jag kommer in i små bokstim ibland :)
    Det skulle kännas fel i år att helt hålla upp med bloggandet i två månader nu när bloggen känns så etablerad, så jag skriver på och hoppas på intressanta & roliga händelser att rapportera om även från Sverige (om jag nu får nätet att funka).
    Jag klarar mig också utan informationen om att folk sitter i en bilkö, skall in på ICA och handla Bacon eller just har varit ute och rastat sin hund. Kram!

    Farmor - Erik berättade att ni skall på Universeum i morgon. Kul.
    Ja just nu räcker det med bloggen och jag får ju lite FB uppdateringar genom Nora så det räcker gott. Kram.

    SvaraRadera