torsdag 17 juni 2010

Svischar förbi bara

Konstaterar precis som förra året att det är intensivt men väldigt trevligt att komma hem.

Vi har i alla fall i ett flygande fläng hunnit med trevliga besök hos far & morföräldrar, syskon/kusiner, goda vänner, jobbet, laserdomekalas, Kungsmässan, ICA, Willys, IKEA.............

Den mosade barnvagnen har avlämnats hos Babyproffsen i Kungsbacka och jag har haft ett intressant samtal med Comviq kundtjänst nästan i klass med Airtel (fast bara nästan).

Har också insett att NIX telefon är en nödvändighet som måste fixas i morgon! Det ringer och ringer från alla möjliga företag.

Har haft en "arg-på-barnen-dag" hela dagen idag. Nora tappade turkosa nagellackspenseln på sin nya vita lång blus och sedan var fortsättningen nästan i samma klass.............Nystart från alla parter i morgon!

Jag har dessutom insett mina begränsningar och inställt helgens tur till Skara Sommarland. Max 14 grader & duggregn säger prognosen och det blev spiken i kistan och så är det kanske inte lika enkelt som jag hade föreställt mig att fara runt med barnen själv. Det är V Ä L D I G T mycket en mamma skall hålla reda på.............

I morgon blir en hemmadag med gräsklippning på programmet.

7 kommentarer:

  1. Vardag!!!! Tror du det hade hjälpt att vara prinsessa? God "prinsessfika" var det i alla fall!
    /C

    SvaraRadera
  2. Men du, turkost nagellack låter väldigt snyggt ialla fall. Å vad är väl en ny vit blus mot världens bästa barnvakt, eller hur var det nu? Klä på er ordentligt - låt väldigt kallt. Men ha riktigt kul! Här deppar alla spanjacker!!!

    SvaraRadera
  3. C - Japp VARDAG. Tror att princessan har det lite jobbigt nu också för tillfället. Vill inte byta! Om man få ta en princessfika med dig så kan vardagen få vara hur jobbig som helst. Kram♥

    Karlavagnen - Förstår att det deppas. De sa just på radiosporten innan matchen att det skulle vara HELT OTROLIGT om Schweiz vann.
    Nagellacket är väldigt snyggt.....på naglarna. Så här dagen efter kan jag ju leva med det och vi får nog vackert gå och handla en ny blus. Det var i alla fall tur att det inte var den dyra blusen hon fick förra året (tycker både hon och jag) för den finns ju inte heller att få tag på i år.

    SvaraRadera
  4. Nagelacket är det de Nora fick av mig? Bästa kusinen

    SvaraRadera
  5. Haha, ja du, jag har också haft mina duster med svenska telefonbolag, och jag håller med, man tror ibland att man är utomlands, för så kan det väl inte funka i Sverige?

    Hoppas ni är sams nu, alla barn och du : )

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Glöm inte att njuta av att vara hemma när du stressar runt på alla besök.

    Ser fram emot att ses den 29:e.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ebbisen - Nej du - inte det hon fick av dig. Ett nytt annat. Puss.

    Marianne - När det gäller telefonbolag så verkar det vara ett globalt fenomen - att vara så krånglig som möjligt.
    Oh ja - Vi är sams. Idag har det varit en bra dag ☺

    Katarina - Det är härligt att träffa alla men idag tog jag en paus med en hemmadag. Det är också härligt. Vi synd nästa vecka! Ser fram emot det. Kram

    SvaraRadera