söndag 27 juni 2010

Vi vilar inte så mycket precis...................

I början av veckan hade vi två extrabarn i familjen. Ebba & Maja som har turats om att gosa och hjälpa till med Alfred. Erik har varit på Lindome GIFs fotbollsskola måndag-torsdag.

I måndags tog vi en tur till Stjernboden för att fynda lite och i tisdags var det så dags för en tur till Ullared med Ylva och hennes barn. Egentligen var det mot bättre vetande att åka dit med 4 barn (Nora, Ebba, Maja & Alfred - Erik slapp:), men det gick riktigt smidigt. De stora tjejerna såg vi knappt en skymt av och Maja var min rara lilla medhjälpare och rattade antingen barnvagn eller kundvagn. Vi fick minsann en skymt av både Morgan & Boris ;) Det första man såg i entrén var dessutom Kjell collection! Kjell i fullsize pappersfigur och till försäljning fanns extra kraftiga tältpinnar, tändstickor, extra stark tändvätska, kortlek, blanddricka............Man undrar.......?

Onsdag kväll var jag och Alfred på tjejträff med "gamla" mammagruppen från Noras tid. Väldigt trevligt. Innan dess lunchfikades det (jag vet - mycket fika!) hemma hos Camilla och så hann vi med att ha en kompis hemma till Erik på eftermiddagen.

Dagen före midsommarafton är årets Lisebergsdag för vår familj då vi brukar åka dit med systers familj. I år var vi lite fler än vanligt, både i vårt sällskap och på Liseberg. Riktigt lyckat med härligt väder och relativt korta köer - inte som de år då det duggregnat, men i år var nog första året jag inte förfrusit några fingrar och tår så vad är väl 5 min extra kötid i jämförelse? Alfred låg nöjt i nya vagnen som hämtades upp tidigare på dagen. (Vi fick ett utbyte på grund av skadan den andra vagnen fick på flyget hem).
Och så kom midsommarafton. Härligt solig. Lite kylslaget i vinden men det hindrade inte en sill lunch utomhus hos våra vänner tillsammans med syster med familj. Därefter blev det dans och lite lekar. På kvällen åkte vi vidare till familen A för härlig grillmiddag tillsammans med ännu fler goda vänner.

Nora, Alfred & moster Anna dansar

Glada killar!
Nora med Ebba & Maja
Tupplur
Fina midsommarbarn

Barnen med sin gamla moster

Tro det eller ej. Idag har jag i stort sett varit hemma hela dagen. Städat lite, pysslat med lite tvätt, fikat i solen med Camilla och sedan en lång promenad.


Nora & kompisen Linnéa hade plockat vackra midsommarblommor när jag kom hem från promenaden men dessvärre fick den vasen placeras utomhus. Efter en kort stund korkade näsan igen och ögonen började svida. Irriterande allergi som kommit under senare år.

4 kommentarer:

  1. Du verkar ha mycket att stå i - glöm inte att vi fixar africanan TILLSAMMANS imorgon. Dvs du ska inte förbereda något.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Alfred, min lille söta, söta muff! ♥

    SvaraRadera
  3. Härlig att se att även ni haft en fin midsommar!! Nu njuter vi av solen (eller..ja..står faktiskt och skurar av friggeboden från alger...mindre kul)i Falkenberg.
    Kram från oss alla. Oskar tackar för födelsedagshälsningen!

    SvaraRadera
  4. Katarina - Japp vi fixar maten tillsammans. Jag skall bara handla lite ingredienser och sedan väntar jag in er! Skall bli så roligt att träffas och få vara med på en Africana för en gångs skull :)

    Nora ♥

    Åsa - Om man nu skall göra trist jobb så är det ju trevligt med fint väder. Finns nog en och annan alg här också. Har för mig att jag skurade norrgaveln & garaget innan Patrik kom hem förra året. Så roligt blir det inte i år. Får se till att gräset är klippt. Annars hade vi tänkt oss lite mer kusinpassning och bad de närmsta dagarna. Kram från oss

    SvaraRadera