söndag 31 maj 2009

Första loppet i Indien


Då var min första löpartävling i Indien avklarad. Tävlingen bestod av flera olika klasser, allt från elit till "senior citizens" - promenad. Elitloppet dominerades totalt av afrikaner, det finns ingen lista ännu men jag tror ca 20 löpare gick i mål innan första icke-afrikan dök upp inne på stadion där vi i öppna klassen stod och väntade på att få starta. Starten var lite tumultartad med många som hade väldigt bråttom, de flesta hade eld i baken i ungefär 1 km, då de insåg att de hade gått ut lite hårt. Jag försökte ta det kallt men rycktes med då min första km gick på 3.50. När även jag sansat mig så höll jag ett mer lagom tempo och jämn fart resten av loppet. Till slut kom jag in på 46.10 vilket jag är nöjd med. Vinnaren av elitklassen hade 28 minuter och några sekunder, helt overkligt. Vinnaren i respesktive elitklass vann 21 000 USD. Jag fick ett paket kex och ett diplom. Yippie!! Men kul var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar