fredag 29 maj 2009

Gräs(lig) leverans

Har varit och köpt lite terrassväxter idag. 5 stycken blev det. Blir lite mysigare så. För ca 285 SEK (inklusive hemleverans, krukor, fat och stenar) fick vi följande grönska:
De som levererade växterna var lite skumma och en av dem såg ganska otrevlig ut. Han (med otrevlig uppsyn) skulle absolut upp på terrassen och titta innan han bar upp någon växt och sedan gick han snabbt ner - trodde jag som var kvar i ca 30 sekunder och satte ut fat. När jag skulle gå ner igen mötte jag honom påväg ut från Eriks rum, där han absolut inte hade nåt att göra. Släppte inte honom med blicken ett ögonblick efter det - gick två steg bakom och tänkte att han iof inte kan knycka något medan han bar upp en stor växt, men jag ville markera att jag hade ögonen på honom. Trevligt var det inte. Han väntade sig dricks när han skulle åka, så jag räckte 20 rs (ca 3 kr) åt kollegan, men den otrevlige snappade snabbt åt sig dem och såg sur ut = inte nöjd. Jag stängde och låste snabbt.

1 kommentar:

  1. Som sagt Lena...dagens höjdpunkt. Och du är ju attans snygg i sari också - värsta partystassen. Här blir det grillning och traditionellt fredagsmys nu :-)
    /Lotta

    SvaraRadera