tisdag 9 februari 2010

Andra tongångar

Om ni minns sjukdomshysterin i skolan i augusti, halsfluss?, så är det definitivt andra tongångar nu. Följande lilla sms konveration hade jag i morse med Eriks lärare:

"Good morning! Erik is not well today. He's having a cold with a sore throat. I keep him at hime until he is OK again. BR Lena"

"He will miss acer test"

"I know, but he has not slept at all this night due to the sore throat and he also feels warm so I definately can't send him. Lena

" Ok take care"

Acer test är någon form av australiensisk utvärdering - typ standardiserat prov - men vad syftet är har jag inte riktigt fått klart för mig. Jag misstänker att det främst syftar till att bedöma skolans totala resultatnivåer, snarare än varje enskilt barns. Vi har fått besked om att det är viktigt att alla barn är i skolan dessa dagar. Hur som helst kan jag ju bara inte skicka ett sjukt barn till skolan, men det hade tydligen inte mött några hinder i det här fallet. Nu råder alltså andra tongångar. Jag tror jag skall spara den lilla sms konverationen. Den kan ju bli användbar nästa gång det börjar trasslas om friskhetsintyg mm.

1 kommentar:

  1. De är så att skolan ska veta vad dom gör bra etc. Det e nåt Australienskt. Austarian something Education something!
    Det gick hyfsat för mig dock!!
    Puss Dotter

    SvaraRadera