lördag 20 februari 2010

Jag skall nog inte "kasta sten i glashus"

I går kväll vid 19.45 kom Erik hem från sin simtävling. Lång dag. Bränd son! Jag hade inte haft en tanke på att jag givetvis skulle ha smörjt in honom med solkräm på morgonen. Hur dum får man bli? Och jag som just har gnällt på att Nora missade det. Det får jag ta tillbaka. En hel dag vid och i en pool sätter sina spår. Någon vänlig annan mamma hade smörjt Erik på axlarna vid lunchtid - tack och lov - men då hade det redan gått ganska många timmar. Smörjer sällan in barnen här. Har inte behövts nu sedan vi var på Maldiverna. Det har ju varit vinter, men nu så har indiska sommaren kommit med full kraft (+35 C igår) och solen verkar starkare än någonsin.
Ett antal krämer och panodil gav i alla fall god nattsömn och idag är det mycket bättre, men vi håller oss nog inne idag.

Simtävlingen då;

Guld 25 m bröstsim (24,14)
Silver 50 m bröstsim (1,1,86)
Silver 25 m freestyle
Brons 25 m fjäril

Medaljerna får han på onsdag då man har assembly (gemensam samling för hela PYP) i skolan.

Nästa simtävling på lördag 27:e på Stonehill International school. Då får nog Patrik följa med och sköta solkrämen!

7 kommentarer:

  1. Stort Grattis till Erik!!!! Åh vad skönt med värme!!!! Här är det -17 & snöar & snöar...Kram

    SvaraRadera
  2. Matilda - Tack♥ - skall hälsa honom! Snön verkar vräka ner i hela Sverige. Pratade med min syster förut. 20 cm nysnö i natt söder om Göteborg. Klass 2 varning så man skulle hålla sig inne! Fast just nu hade jag gärna bytt till mig lite kyla. A/C går för fullt! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka duktiga barn du har!! Tänker på er alla där nere och följer din blogg med nöje;) Tänker alldeles speciellt på dej nu oxå när det närmar sig bebisleverans! Hoppas att allt går bra, e sååå nyfiken!

    Kramar Jessica L

    SvaraRadera
  4. Stackars Erik med solbrännan. Vilken tur att han har de fina medaljerna att glädja sig åt. Det blir ju roligt för honom att hämta dem på onsdag!
    Hoppas packningen till lägret gick bra. Jag har fortfarande inte börjat tänka på det.
    Hoppas även att förkylningarna i familjen är över. Här har vi drabbats lite men är nog ok till måndag.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. WOW vad duktig Erik är! GRATTIS till alla medaljer! Vilket OS blir det? Då ska jag göra ett undantag och titta!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jessica - Tack!! Roligt att du följer oss. Nu hoppas jag att det bara är ett par dagar kvar tills vi har 3 ☺☺☺ Kram!

    Åsa- Ja, den lille stackaren har varit riktigt öm i huden och gått runt i Patriks mjuka t-shirts. Idag verkar han OK igen och även förkylningarna har lättat och jag och Nora verkar ha klarat oss. Simtröja på i dag och skuggplats om vi går till poolen.
    Har packat nästan färdigt i en liten "airbag". Solkrämen är med också:) Kram

    Marianne - Tack! 2020?? Det är några OS kvar för dig att hoppa över tills dess:) Själv tycker jag OS är jättekul. Var uppe i natt och såg de sista minutrarna av det spännande skidloppet som gav guld och brons. Kram

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket allihopa!

    KRAM ERIK!

    SvaraRadera