söndag 14 februari 2010

Fix mm.

I helgen har det fixats lite i hushållet. Eriks Stringhylla kom upp på väggen 8 månader efter Noras(!) och efter en rensning tidigare i veckan är hans rum nu riktigt fint.
Vi har även fått upp lite tyg på väggarna i hallen på övervåningen och så har jag sytt lite som skulle ha fixats för länge sedan. Erik tyckte tex. att ärmarna på hans Frölundatröja var lite långa, så då klippte han själv av lite med halvbra resultat, för ungefär ett halvår sedan, och har sedan bett mig fixa det minst en gång i veckan. Nu är det i alla fall gjort.

Tittade också lite på OS-invigningen igår morse och det är ju i vanlig ordning massor av länder före Sverige. När så svenska truppen äntligen tågade in, ja då fick vi ett par sekundglimtar på Peter Forsberg och sedan var det "we'll be right back after these messages"= REKLAMAVBROTT. Surt. Glädjande är i alla fall att de sänder mycket OS här på ESBN sport. Såg att tom Indien hade en liten trupp med.

Har även slappat vid poolen några timmar idag. I skuggan för min del. Nu har vi stadigt 30+ här varje dag och sommaren är rekordtidig enligt media.

2 kommentarer:

  1. Tittar inte själv på OS, tycker sport är så tråkigt. Men jag kom just på att jag undrar om Egypten har något lag i vinter-OS? Har du sett till någon egyptier?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kan inte minnas att jag såg någon från Egypten på invigningen (men å andra sidan kan det ju ha varit ett reklamavbrott då..)/Lena

    SvaraRadera