onsdag 24 februari 2010

Glömde ju skriva nåt igår........

....men här har i alla fall inget hänt ännu.

Kanske lika bra för nu är Nora magsjuk (!) och Patrik är ju fortfarande ganska förkyld. Både förkylning och magåkomman är nu inne på sin andra omgång. Noras sjuka började i måndags kväll, ganska lindrigt dock, men hon fick ju givetvis ändå vara hemma i går, och då efter lite frukost var hon pigg och sig själv igen. Så i natt - 30 timmar efter avslutad "första vända" - drog det igång igen. Konstiga baciller i det här landet!

Jag själv var på trevlig lunch igår med Maggan. Gulligt med vänner som hittar på kul saker för att fördriva tiden för mig. Vi var på en väldigt bra italiensk restaurang på hotell Züri här i närheten. Otroligt bra service. Beställde bla. pasta med rökt lax och i den skulle det vara lite vodka i pastasåsen. När maten kom in så upplyste de mig om att det var less vodka i min portion. Väldigt uppmärksamt. Allt som oftast får jag frågande blickar när jag inte är intresserad av vinmenyn på restauranger här.

I går kom också Erik hem från sin tvådagars leadership camp. Tror att det hade varit lyckat men han är inte så värst informativ annat än att det inte varit någon god mat. Han var i alla fall i behov av en rejäl skrubb i duschen när han kom hem. Fötterna var helt röda av den röda sanden som färgar allt här. Svår att få bort dessutom. Jag tog en titt på lägrets hemsida http://www.ournativevillage.com/ medan de var borta och det såg ju ut som en hotellresort. Inga tält här inte. Bra att slippa bekymra sig för ormar i tält......

Inte var han trött heller påstod han (fast motsatsen var helt uppenbar) - bara lite trött på att röra sig. Tidigt somnade han i alla fall helt utslagen i soffan, så det har nog varit fullt upp.

Glömde ju förresten att skriva vad jag läste för viktig förstasidesnyhet i tidningen häromdagen:

Hör och häpna - nu får man bli söka in till sjuksköterskeutbildningen i Indien ÄVEN om man är gift. Det ni. Högsta domstolen har tagit detta kontroversiella beslut nu eftersom bristen på sjuksköterskor är enorm i landet. Undrar hur detta skall gå????

2 kommentarer:

  1. Även om man är gift. Ja, jag tackar jag.

    Hälsa Nora att hon ska krya på sig!

    SvaraRadera
  2. Anna - Männen här är säkert rädda för vad en gift kvinna kan få se på ett sjukhus och dessutomen blir väl servicen sämre hemma....

    Det finns så mycket skumma sätt att se på olika saker att man blir alldeles matt!

    SvaraRadera