tisdag 12 april 2011

"Make him drink 3,5 dl"

Tog Alfred till barnläkaren på RxDx igår eftermiddag. Ville få öronen kollade då feber & gnäll höll i sig. Dessutom toppade han med att kräkas ner hela sig på förmiddagen+lös mage. Feber, vätskeförluster och super varmt klimat är inte en toppkombination för en bäbis precis.

Inget i öronen visade det sig, men en halsinfektion (som jag dessutom känner att han delat med sig av till mig) och allergi mot föroreningar&damm?! Vet inte riktigt hur läkaren kom fram till just kronisk tät svullnad i näsan pga allergi, när han samtidigt har en virus i luftvägarna - jag tar nog inte så allvarligt på just det - men jag fick i vanlig ordning halva apoteket med mig hem. 2 av medikamenterna skall lösas i vatten, sammanlagt 3,5 dl per gång. "Make him drink" sa barnläkaren. Hur gör man då när bäbisen inte gillar apelsinsmaksvätskeersättning, eller nån annan blandning heller för den delen? Låter honom dricka vatten & välling och så läker väl halsen om några dagar får vi hoppas. Bästa medicinen här måste vara panodilblandningen. Den sover han gott på. Nåt mer än panodil i den skulle jag tro.

4 kommentarer:

  1. Stackars lillnöffe. Vi ligger också här i soffan och känner oss överkörda! Kram Anna och Ebba.

    SvaraRadera
  2. Hoppas gulleplutten blir bra snart! Ge honom en kram från farmor (inte för att det hjälper mot feber och halsont).

    SvaraRadera
  3. Stackaren... verkar som om det kan smitta via Skype.. här är vi hostiga så lite allmänt hängiga..

    Kram Y & S

    SvaraRadera
  4. Kusin & Moster - Alfred hoppas att ni mår bättre och det gör jag också såklart. Kram på er

    Farmor - Jo, det hjälpte! Kram från Alfie

    Y&S - Det var ju inte meningen att skicka ilskna baciller. Krya på er. PoK Alfie

    SvaraRadera