tisdag 19 april 2011

Mina "Gretor"

Då var mina Greta kopior klara hos skräddaren och de blev riktigt fina:) Möjligen skall stråvecken på den lila/guldiga (olika färg beroende på ljus) klänningen sys ner lite ytterligare. Ser på bilderna att det blir lite "hylla". Får fundera lite på det....

Börjar med en bild på originalet.
Och så kopian i infärgad sidencrepe.
Samma här. Original först.
Kopia sen. Chiffong.

Lite trixigt att ta bra outfitbilder så det blev halvbra kvalitet.....och så hade jag behövt syrrans snygga, smala ben.............

7 kommentarer:

  1. De verkar ju blivit jättebra! Snygga!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! En sån vill jag ha! Vad kostade den? Går den att få i t.ex. knallblått? Kanske skulle jag föredra att stråvecken sys ner lite mer.

    SvaraRadera
  3. Åsa - Japp, men jag behöver dina råd angående stråvecken....Kram

    Ulla - Sömnad 2500 rs, tyg minns jag inte, men ca SEK 150 om jag inte minns fel. Tyg går att köpa i alla färger - värre är väl att sy upp utan modell på plats;) Du får prova min i sommar så får vi se om det går ändå.

    SvaraRadera
  4. Jag tror minsann att syrrans smala ben skulle fungera utmärkt till klänningarna! Tycker syrran själv!

    SvaraRadera
  5. Syster - De är till utlåning! Kram L

    SvaraRadera
  6. Oj, vad snygga... Vad duktig du är om du sytt detta själv. Jag sulle själv önska att jag kunde. Gretaklänningar är så snygga. :-)

    SvaraRadera
  7. Oj, vad snygga... Vad duktig du är om du sytt detta själv. Jag sulle själv önska att jag kunde. Gretaklänningar är så snygga. :-)

    SvaraRadera