måndag 18 april 2011

Punka

I dag fick vi punktering på bilen mitt i stan på en rejält trafikerad gata, MG road. Bara att köra in till kanten och byta däck medan bilarna ven förbi. Nä, inte jag då, men Santhosh förstås.

Han blev mäkta förvånad när jag sa att jag själv skulle ha klarat av den övningen om jag vore i nöd. Det tror jag inte att han tror på egentligen. Lika lite som att jag har haft körkort i snart 23 år. Jag skulle flytta bilen här hemma någon gång, typ rulla en meter bakåt eller framåt. Han frågade många gånger om jag verkligen gjort det själv:)

Det gick lite trögt till en början då luckan till reservdäcket satt fast och tog en stund att få upp, men sen gick det snabbt. Jag är lite förvånad att punktering inte händer oftare. Den här gången var det en liten kantsten mitt i vägen som lagt sig ner och stack ut i vägbanan och som S råkade köra över. Sådana stenar ligger ju lite varstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar