tisdag 6 september 2011

Den lilla käcka väskan

I dag har jag varit på spaning, eller kanske snarare jakt! Tog en rask promenad med Alfred i vagnen i morse. Det brukar vara ganska kul att gå ut och gå på morgonen för då är det mycket folk ute och rör på sig i olika former.

Inte minst "väskmaffian". Ett stort antal indiska damer par och par eller i trupp som powergår (tror dom) och alla har de den lilla väskan gemensamt. Liten och nätt hängande på tvärs. Kan sätta ganska mycket på att den hos samtliga innehåller en mobiltelefon.

Jag fick definitivt powergå för att komma i kapp och ta en bild (lite sådär i smyg). De var  nog ett par hundra meter före mig till en början............

Denna "väskmaffia" ägnar sig inte enbart åt att promenera utan flera av dem är även deltagare på det 'heliga' 8-9 aerobic/step/styrkepasset på måndag, onsdag & fredag morgon. Försöker man tränga in sig där får man "the evil eye". På det passet har man minsann sina bestämda platser! Min vän M har trotsat damerna - inte helt utan mothugg - och ordnat sig en plats, men helt Ok tycker de nog inte att det är. Jag tycker att det är starkt gjort! :)

2 kommentarer:

  1. He he, där är de ju!!! Lite dumt att jag inte hinner gå på 8-passet imorgon.. Kram M

    SvaraRadera
  2. Ja just det - det är väl dina aerobicpolare:)? Kram

    SvaraRadera