söndag 25 september 2011

Ett dunkande ♥ av ris

I helgen har vi haft riktigt fint väder; strålande sol från klarblå himmel och 30+. (Någon som blev avis?) Det känns som att det börjar torka upp på allvar nu efter monsuntiden. Man kan hänga ut tvätt utan att det tar 10 timmar att få den torr. Det är ett säkert tecken när det torkar på ett par timmar istället.

I fredags kväll åkte vi gräsänkor; Maria & jag och alla våra barn till restaurang Shiro i stan för att äta god mat från deras Teppanyaki bord. Förfärligt lång bilresa blev det då stan, föga förvånande, var igenkorkad. Fredag & cricketmatch i stan - hade inte koll på det - gör att det blir etter värre. Väl framme fick vi tyvärr inte den rolige Teppanyaki kocken som jonglerar och kastar ägg, men maten smakade super. Jag log igenkännande för mig själv när jag läste nya Amelia tidigare den morgonen (tack snälla K&M för den:) och där var ett reportage om en medelhavskryssning där reportern med sin dotter Nora varit på just en Teppanyaki restaurang ombord och beskrev det såhär " ...där en filippinsk kock utklädd till samuraj håller show för oss - han lattjar med pilgrimsmusslorna, formar det stekta riset till ett hjärta som han får att 'dunka' genom att kila in stekspaden undertill och slå lätt på den......"

Undrar om de alla går samma kurs?

Natten till lördag kom en förkyld Patrik tillbaka från sin USA resa lastad med ny golfvagn och trevliga presenter .

Det blev sedan en slapp lördag vid poolen för mig, Nora & Erik. Patrik & Alfred  gick hem vid lunch för att sova middag hemma och försöka kurera förkylning och jetlag. Alfred sover alltid väldigt bra när han får ligga tryckt mot någon och sova. Nästan så att han tror att det är natt. 3 timmar middagslur hör annars inte till vanligheterna.

I dag pool & golf. Patrik och jag gick en runda, men den kan vi glömma för min del....Hoppas jag använt alla dåliga slag för ett tag fram över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar