lördag 3 september 2011

Mödan att få tag på ett par aerobicskor

I sin iver att sälja och utan att ha en aning om vad jag frågar efter har jag blivit visad de mest besynnerliga skor på min fråga om aerobicskor. Allt från löparskor till trekking. Allt utom just aerobicskor. "This....maybe?" har jag hört säkert 50 gånger. I olika  Reebok & Pumabutiker (här har nästan alla sportmärken sina egna butiker) såg man helt frågande ut när jag bad dem visa mig aerobicskor (och förtydligade att det skall vara för inomhusträning). Aha! You want shoes!! sa en kille på Reebok!!!!!

Till slut. På Nike fanns en kunnig tjej som snabbt som ögat visade mig de skor som var speciellt anpassade för aerobic/inomhusträning och 5 minuter senare hade jag provat, valt och köpt ett par, förhoppningsvis, bra skor som såg rätt ut för sitt ändamål.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha, you want shoes! Den var ju bara bäst! Vilken typ blev det? Jag är ute efter ett par bra skor för både groove och zumba, gärna lätta sådana. När jag frågade efter inomhusskor här p en stor sportaffär så kollade de på mig och sa att det inte var någon skillnad på inom- och utomhusskor...suck.

    SvaraRadera
  2. Taina- Nike WMNS NK MAX TRAINER EXCEL. Fast jag ver såklart inte om de finns utanför Indialand. Lätta är de! Tillverkade i Vietnam. . Lycka till. Trodde bara att det var folk här som hade 0 koll. Kram

    SvaraRadera