onsdag 28 september 2011

Just när man slappnat av lite för mycket.....

............så hittar man en död ORM i tre delar på sin uppfart. Nu var det en mycket liten orm, kanske 30 cm lång och tjock som en finger, men svinäcklig ändå! Tror att det var en baby rat snake. Jag har ju som bekant lite svårt att se på en orm överhuvudtaget, så det var inget alternativ att göra en mer noggrann research. Den såg gröngul ut och huvudet som låg för sig själv(hu!) var smalt. Den var dessutom totalt översållad med myror som kalasade.

Det kalaset fick jag ett snabbt slut på genom att ringa till trädgårdsavdelningen på området som kom och lyfte bort ormen med pinnar. De hade tänkt slänga den på gräsmattan nedanför vid gångvägen, men jag sa att den måste ner i en brunn eller dränering. Kråkorna cirklade redan.

Det som skrämmer mig lite var att jag faktiskt inte såg den direkt när jag och Alfred gick ut från huset, trots att den låg mitt på uppfarten (förvisso med ett berg av myror över sig). Det var först när envise Alfred skulle gå upp för uppfarten igen precis när vi kommit ner, som han fick syn på denna spännande hög och närmade sig snabbt. Tur att jag har lite längre ben än han har för han var inte långt borta 'målet' när jag såg hans ansats att vilja undersöka det hela närmre.



Usch ja och förra veckan fick jag ett mail av en av tjejerna som spelar golf, som i sin tur fått en bild som tagits på golfbanan där vi spelar, på en liten och riktigt farlig orm som var fotad vid hål 12. Och dit skall jag om en stund...........

2 kommentarer:

  1. USCH!!! Jag hatar också ormar och vill INTE se dem! Levande som döda. Måste vara en skräck att gå ut efter att ha sett dem.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Taina - Jag lovar att man ser efter vad man sätter fötterna. ALLTID ett öga i marken. Kram

    SvaraRadera