måndag 5 september 2011

To blond, to old

Förra veckan fick jag ett sms av en av modellagent från ett av de modelluppdrag Alfred har varit på tidigare. Hon ville ha nya bilder på Alfred, vilket jag fixade idag. Strax efter att hon fått bilderna ringde hon upp. Jag passade då på att fråga när fotograferingen skulle vara och kunde konstatera att det inte alls passade oss denna gång. Hur som helst så hade det nog inte blivit aktuellt ändå. Han hade ju växt. Och blivit blond.

När hon frågade hur gammal han är och jag sa 1½, så sa hon Ohhhh. Lite underligt att hon blev så förvånad eftersom han var 5 månader i augusti förra året för samma katalog och samma agent. (Det var fö. då han var flickmodell och hade klänning och rosett i håret:) Hon behövde modeller som var 6-12 månader denna gång. Sen sa hon att de helst ville ha mörkhåriga bäbisar och det är något nytt. Vid de två tillfällen som Alfred har fotats har det nästan bara varit västerländska, blonda barn och jag har tidigare funderat över vitsen med det när målgruppen främst måste vara indiska familjer.

Det verkar därmed som att modellkarriären är över ☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar