lördag 22 augusti 2009

Fortsättning på posthistorien

Taggade åkte vi iväg till posten nu på förmiddagen, men vi behövde inte ens bli arga, bara använda armbågarna lite. Trots att jag inte ändrat ett dugg på inpackningen, så dög paketet tydligen idag. Man måste dock ha gott om tid och tålamod för det tog ca 40 min innan postningsproceduren var avklarad. Dagens utmaning bestod i att ta sig fram till disken och bevaka sin plats. Kösystem är ett okänt faktum här (och det är tufft att acceptera för en svensk) och alla kommer och sträcker fram sina brev högt och lågt. Patrik sa till en man som trängde sig och då sa han att han bara skulle ha ett frimärke - och vad skulle vi ha då? Mannen bakom disken var riktigt bra att ha att göra med. Det är surkvinnan, utan någon som helst servicekänska, som sitter bredvid man skall undvika. Henne har jag råkat ut för förut och det var givetvis hon som skickade hem chauffören med paketet i går. Kunde jag ha räknat ut.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du sträckte upp surkvinnan ordentligt!/Lena

    SvaraRadera
  2. Hej, vilket cirkus Lena. Och jag som tycker der är krångligt att fylla i barnens kontaktuppgifter på skola/dagis varje år! Hoppas ni mår bra.. här har vi en underbar höst och alla aktiviteter drar i gång. Fortsätt njut av äventyret trots stela regelverk.. hälsa kram Rita

    SvaraRadera
  3. I morgon är det min tur att åka till posten. Vi får väl se hur det slutar ;-)

    SvaraRadera