fredag 21 augusti 2009

Leta med Skype

I går utsatte jag min stackars pappa för en påfrestande övning med laptop och skype. Eftersom huset nu är uthyrt och alla fjärrkontroller och nycklar måste fram, så fick det bli pappas uppgift att försöka hitta detta i vår överbelamrade gillestuga. Patrik, som har en förkärlek för att gömma saker och sedan glömma var, hade för sig att de låg i en låda snett framför TV:n. Där fanns ingen låda. Inte fanns sakerna i nån annan låda heller. Lätt desperat föreslog jag för pappa att han kunde ta med sig sin laptop till gillestugan, koppla upp sig på skype och så skulle jag (som inte ens gömt prylarna) försöka guida honom rätt. Det gick inget vidare och med irritation i luften/ cyberspace fick det bli ett akut telefonsamtal till Patrik. Med Patrik i luren och pappa på Skype och jag som förmedlare mitt emellan, kom Patrik på att en blå IKEA kasse kunde vara inblandad. Mycket riktigt. I en blå IKEA kasse, snett framför TV:n, bland kuddar och täcken fanns skatten; fjärrkontroller och nycklar. LÄTTNAD! Pappa konstaterade med eftertryck att "Hit in går jag ALDRIG igen"!

1 kommentar:

  1. Hej, kul att ni hittade min blogg, jag ser att vi har ganska så många liknande historier, men det är i alla fall ganska så kul efteråt....kanske inte alltid när man är mitt uppe i allt. Jag ska följa din blogg, det ska bli spännande. Ha det så bra.

    //Håkan

    SvaraRadera