lördag 8 augusti 2009

Ödlejakt 00.19

Vid läggdags hade "storödlan" på ca 10 cm parkerat sig i taket (högt) ovanför Patriks del av sängen och det var han inte helt nöjd med. Med ett långt tillhygge skulle ödlan skrämmas iväg men det gick sådär. Den valde att rusa nerför väggen och in under sängen och upp mot undersidan madrassen. Då var det dags för mig att flytta in till Nora ett tag. Efter viss möda fick Patrik ödlan att förflytta sig till baksidan av ett skåp vid sidan av MIN säng och det kände han sig nöjd med. "Där har jag sett flera ödlor, så den trivs nog där..."

Nu fick jag just veta att ödlan släppte av svansen under sängen så där låg den och viftade - det fick jag INTE veta i natt!

1 kommentar:

  1. va la tur de annars hade du lagt dig i min säng.

    jaja jag tog ju pasppas plats för han var ju på jalt efter ööödddllann

    SvaraRadera