lördag 19 februari 2011

Att titta på en KOBRA

Med ett krampaktigt tag i kameraväskan (hur den nu skulle kunna hjälpa mig) tog jag mig en titt, eller faktiskt tre ormtittar på inburade ormar när vi besökte Banhergatta National Park. En kobra (C fångade mig visst i det ögonblicket), ca 20 cm på mitten av en Indisk Pyton och en 3 meter lång Rat Snake. Den är inte farlig, men väldigt äcklig i mina ögon. Det blev såklart inte tal om några kort, men jag är faktiskt lite stolt över mig själv.

Min ormfobi har nog gått från att i Sverige vara koncentrerad på utseende och rörelsefobi, till att här faktisk bli mer sund. Jag är nog mest rädd nu för att ormarna faktiskt är livsfarliga här. Man får liksom inte en andra chans om man råkar sätta tassen på en.

2 kommentarer:

  1. Mmm inga roliga djur!!! Här fångade de en Pyton i går på ett condo där många svenskar bor!! Den var 3 meter lång & hade precis mumsat i sig en katt!! HU dom kunde man GÄRNA skippa!!

    SvaraRadera
  2. Usch så äckligt! Det räckte att se 20 cm av den där Pytonormen på Banhergatta. Man undrar liksom hur de kan ta sig in i ett condo utan att de syns! Titta var ni sätter tassarna! Kram Lena o co

    SvaraRadera