tisdag 1 februari 2011

Nytt modelluppdrag

I går fotades Alfred för BabyShop. 4 olika klädbyten. Ganska obekväma kläder måste jag säga. Det är aldrig några knappar vid halsen på T-shirts och de är trånga och otöjliga. Jeansen är antingen för stora i midjan eller alldeles för trånga trots att längden är bra. Här gillar de attiraljer som skärp och gärna pärlapplikationmer och snören på flickkläderna. Perfekt att tugga på och sätta i halsen. De ville helst att Alfred skulle ha skor på sig, men han är inget vidare på att gå i skor (han är en mockasin-bäbis) och det blev inte lättare precis då det var små kuddar under skon som gjorde att de pep för varje steg. Väldigt typiskt Indien. Minns att jag var på the Cradle när jag väntade Alfred och en liten flicka sprang runt i såna pip skor. Jag höll på att bli galen på det ljudet.

Vid sista fotograferingen fick Alfred ha på sig sina egna jeans som han fick i julklapp av morfar & Birgit och som sitter perfekt. När jag dessutom inför hemgång satte på honom en fin grön body med elefanter på som Alfred har fått av familjen A i Sverige, då tyckte fotogafen att han blev väldigt fin och någon annan gubbe (vem det nu var) undrade om de hade så fina kläder på babyshop. Både Alfred och baby A från Sverige, som också fotades, såg väldigt nöjda ut i sina egna kläder. Det var så märkbart att det tom kommenterades av modellagenten och stylisten.

Det gick i alla fall riktigt bra i går trots att vi var lite trötta av tidsomställningen efter helgens resa. Alfred var nöjd och glad. Får se vad de använder bilderna till. Han tjänar 6000 rs per gång så de stora barnen är allt lite avis på hans inkomster :)

2 kommentarer:

  1. Sådana skor vill jag ha! Om skorna dessutom blinkar vid varje steg, så är lyckan fullständig.
    Farmor

    SvaraRadera
  2. Farmor - Så bra-då vet jag var du är när du hälsar på mig. Dessutom kan Anders lätt hålla koll på dig när ni reser. Det finns massor av skor som blinkar också. Kom å prova. Kram Alfred

    SvaraRadera