måndag 28 februari 2011

FRRO - Foreign Regional Registration Office

Där har vi varit på besök idag för att förlänga våra visum. Förut låg FRRO inne i stan i de värsta lokaler man kan tänka sig. Nu har de flyttat till Indiranagar, som för vår del ligger på rätt sida av stan ca 30 min med bil härifrån.

Kritiken var inte nådig när man deklarerade sin flytt till utkanterna av stan där det inte finns några parkeringsmöjligheter (fanns det absolut inte förut heller) och dit det är svårt att ta sig kollektivt. Tidningarna snokade reda på att kontoret skulle inrymmas i en fastighet som stått tom mycket länge, utan hyresgäst, och som ägs av en parlamentsledarmot som uppenbarligen behövde lite cash. Stället renoverades för stora statliga summor.

Jag är inte förvånad alls. Bara väldigt tacksam att slippa det förra råtthålet. Här var det fräscht och nya bänkar att sitta på. Det tog lite längre tid än tidigare, men det verkar vara mer struktur. Hela processen har visst snabbats på för visumen skall vara klara att hämta redan idag 16.30.

3 kommentarer:

  1. Det går framåt i India landet:)

    SvaraRadera
  2. Imorrn bär det av till Bern för att skaffa visum.....far väl se om det gar utan komplikationer....Kram ulle

    SvaraRadera
  3. Matilda - Ja men det är upp som en sol och ner som en pannkaka. Om man för en stund hyser gott hopp och är lite glad så tas man snabbt ner på jorden igen (ovan flyghistorien). Jag hade för en stund glömt att "inget skall vara enkelt". Lägg därtill att min nya telefon pajade igår (så nu måste jag ta tag i det idag) så blev det en BID dag. Jag är fortfarande på dåligt humör. Kram L

    Ulle - Lycka till! Du har ett hotellförslag på mailen. Låt mig veta hur ni vill göra. Kram L

    SvaraRadera