fredag 26 augusti 2011

*Conditions apply

I morse när läste jag om Tainas rabattkuponger så slog det mig att jag tror inte att jag har sett en enda rabattkupong här på 2 ½ år, men det finns gott om värdelösa extraerbjudanden i tidningar, affärer och inte minst via sms.

Typ 1 rs (14 öre) rabatt på 1 kg lök, eller så köper man en paket müsli och så sitter det en paket mjölk fasttejpad på den eller en tvål eller en paket med disktrasor som man inte vill ha.

Men det allra vanligaste måste vara alla de FLAT OFF sale som aldrig är just flat off. För då skall det ju vara på allt, men det är det inte. En hylla märkt med flat off 40%, gäller nästan alltid bara max 3 saker på den aktuella hyllan. Resten kan vara ordinarie pris eller möjligen 5% -20% rabatt.

Och ALLTID garderar de sig med *conditions apply i mikro, mikro stil längst ner på ett erbjudande och de kraven uppfyller man i stort sett ALDRIG. För de är nästan helt omöjliga att uppfylla.

Det är nog bara på BODY SHOP som jag lyckas få bra rabatter, för de har så många olika erbjudanden att de själva blandar ihop vad som gäller på vad. Där brukar det faktiskt bli lite billigare än förväntat, speciellt när jag krånglar till det för dem genom att ta fram mitt klubbkort som alltid ger extrarabatt.

Nu skall jag iväg och färga håret med 80 % rabatt (om man jämför priserna här mot hemma:)

2 kommentarer:

  1. Hahaha 80 % är inte illa!!! DET skulle vi behöva här med vad gäller frisörbesöken för det är ganska dyrt här. I alla fall i lilla Simpan.

    Ja rabatter kan vara en ren djungel. Ibland har jag slarvläst och insett att jag måste köpa typ 10 av en en viss vara för att få rabatten. GAH!

    Men annars är det väl relativt billigt med maten där kan jag tänka mig?

    Happy Friday och lova bildbevis efter frissan ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Taina, Ja indisk mat är billig, men västerländsk importerad kostar en del. Skinka och ost av alla slag är dyrt, importerad musli och flingor likaså. Blöjor o tvättservetter ungefär som hemma. Frukt o grönsaker är ganska billigt.

    Bara för att det är du som frågar så ska jag lägga upp en bild:) Du är alltid duktig på att bjuda på dig själv med bilder och jag behöver bättra mig. Kram

    SvaraRadera