tisdag 23 augusti 2011

Fotbollskläderna som aldrig kommer

I maj beställde (och betalade) vi fotbollskläder till Erik i den klubb han tränar med. Med namn och nummer. De ringde flera gånger och frågade vilket nummer han ville ha så att det skulle bli rätt. Nu minns jag inte vad han bad om, men det var självklart fel när kläderna till slut kom mitt i sommaren (och Santhosh hade varit där 5 gånger tidigare och fått vända för att de inte fanns). Men värre var det felstavade namnet så kläderna fick skickas tillbaka.

Efter att Patrik pratat med (läs skällt ut) ansvarig så skulle det ordna sig, men nu hade de glömt vilken storlek det skulle vara. Tur att Erik hade koll.

Efter flera turer fram och tillbaka blev vi lovade att de skulle levereras hit hem.

I går morse hade tränaren smsat Patrik att de skulle komma och han undrade vilket husnummer vi har.

Jag ringde upp tränaren för att försäkra mig om att han var påväg och då sa han att han hade varit på Palm Meadows, men inte hade hittat(?!) vårt hus, vilket borde vara ett av de enklare att hitta. Nummer 2 på huvudgatan. Han skulle komma tillbaka till området 12.15. Gick det bra att han kom då? Ja, Erik var sjuk igår och hemma, så någon fanns i huset.

12.20 ringer tränaren igen. OJ nu hade han kommit på att han måste ha lagt kläderna i en annan bil så nu kunde han inte heller komma, (säkert.....), men han skulle lämna dem till sin boy på eftermiddagen så att de skulle kunna levereras vid 18.15. Det är väl inte svårt att gissa att ingen kom, varken då eller senare. Jag smsade tränaren igen, som bad om en minut för att kolla vad som hänt. Strax efter ringer hans boy på väldigt knackig engelska och sa nåt i stil med "sorry madam, couldn't come" orsak fattade jag aldrig. Han undrade om han kunde komma i dag på morgonen istället och då sa jag att då skall det vara på morgonen då.
"At what time should I come, by 12?" Då ilsknade jag till och sa att 12 inte är på morgonen och att kläderna skall vara här före 12!

Nytt sms till tränaren där jag skrev ganska bryskt att jag FÖRVÄNTAR mig att det blir så också!

Only in India

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar