onsdag 10 augusti 2011

Jag vet vad Alfred saknar.............


En stor ofarlig trädgård och en fin lekplats!

Alfred gör vad han kan för att försöka rymma ut. Så fort han hör någon vid dörren rusar han dit i hopp om att få gå ut. Han kan (tyvärr) öppna myggdörrarna, men det hjälper inte mycket när dörrarna bakom är reglade. Måste ha det så för i måndags rymde han ut. Upptäckte plötsligt att det var väl tyst och så hörde jag myggdörren slå. När jag sprang och tittade efter Alfred så stod han på en stenplatta mitt i trädgården. Vägen är nära och det är kobrasäsong, så det var ingen bra övning :(

Tänkte att jag får anstränga mig för Alfreds skull så vi gick iväg till lekplatsen på området i går eftermiddag men det piggade tyvärr inte upp. De flesta saker där är farliga och dessutom är han för liten för det mesta. Finns ingen kontroll på lekställningar här, så säkerhetsnivån är oerhört låg. Skall ta kort vid tillfälle och lägga upp här. Det finns en lekplats vid klubbhuset också. Den är något bättre. Får ta med hink och spade!


3 kommentarer:

  1. Ja det är inga roliga lekplatser:( Vet en till här som längtar efter gröna gräsmattor på att springa runt på!!! Här finns det lekplatser men det är för varmt ibland & ligger inte på nära håll!! När flyttar ni hem?? Tiden går ju såå fort!! Kram till er alla

    SvaraRadera
  2. Oj då, då måste jag säga att de franska lekplatserna höll en förvånansvärt bra standard (mer svensk än fransk...) Men snart kan A tulta omkring i sin stora trädgård igen å gå till fina lekplatser :)

    Kram Y
    Ps jag har inte tillgång att se fotoalbumet från i sommar.. någon inställning kanske?

    SvaraRadera
  3. Matilda - Ja de har mycket spring i benen de där små! Vi far hem till jul. P stannar till mars. Hur blir det för er? Kram L

    Y - :) Nu skall albumet vara upplåst! Tack! Lena

    SvaraRadera