lördag 27 augusti 2011

Rätt?, Fel?, Fegt? eller kanske lite oambitiöst?

I början av veckan fick jag besked att jag kommit in på en 15 hp kurs jag sökt, där jag tidigare var reserv med högt nummer, så jag hade släppt tanken.

Hur göra? Ingen kurslitteratur här. Funkar det att få den skickad från Sverige? 50-50 chans att den kommer fram skulle jag säga. Tidsaspekten för den leveransen är omöjlig att uppskatta. Jag ställde lite frågor till kursansvarig, som nog trodde att det skulle gå, men att jag ev. fick ta omtenta på första avsnittet pga litteraturbrist. Det kunde jag väl leva med, men så ingick även ett projektarbete i grupp som verkade lite knivigt att få till. Vill inte ställa till det för nån om jag måste hoppa av senare.

När jag väl kom in på kursupplägget och det diskussionsforum som var öppnat för kursen insåg jag snabbt att de flesta format sina grupper och några verkade redan tagit tag i projektet (kursen börjar på måndag....) Då tänkte jag lite pessimistiskt att de få som ännu inte gjort detta måste vara som jag, sent ute (eller kanske mindre ambitiösa). Hopplöst efter redan. Vad jag förstod av diskussionerna så läste många på andra program - hur de nu hinner en 15 hp kurs i tillägg? - och har god studievana. För mig. Allt nytt. Det tog ett bra tag att lära sig Borås högskolas system där jag läste sista kursen, så jag beslutade mig för att ge upp innan start helt enkelt.

Rätt? Fel? Fegt?

Jag vet bara att jag har Alfred, en nanny som gått ner i tid (vilket begränsar mig en del), en resande man och en Indisk vardag att sköta. Och så vill jag njuta lite också och träffa mina härliga vänner här, resa och ta hand om höstens fina gäster utan en klump i magen och en massa krav.

Så det känns rätt bra ändå, om än lite oambitiöst.....(fast det där sista - det skall jag snart glömma).

5 kommentarer:

  1. Njut nu av sista tiden!!! & Lille A blir stor så fort!! Så Njut Njut Njut :):)
    Trevlig helg Kram till Er

    SvaraRadera
  2. Skulle du vilja studera finns den möjligheten kvar senare. Det är nu du ska ha lite tid över att njuta av ert äventyr och av en liten familjemedlem... Studera kan du göra i Sverige - uppleva Indien, vännerna där etc funkar dock snäppet sämre från Lindome.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Det känns väl lite stressat att läsa en kurs nu när det är så kort tid kvar i Indien. Njut av ledigheten så länge den varar.i Sverige väntar vardagen och jobb med allt vad det innebär. Jag tyccker att du gjorde rätt. Kram syrran

    SvaraRadera
  4. Jag håller med om att det nog blir lite stressigt och verkar även lite svårt att få ihop grupparbeten och annat härifrån. Bättre att vi åker ut och gör kul saker sitället!!! Så får du ju en del besök som ska tas hand om också!
    Åsa

    SvaraRadera
  5. Matilda, Lotta, Syrran & Åsa (och M som har sagt detsamma)-härligt med era kloka ord och support. Matilda-du har rätt i att han växer fort, 1 1/2 nästa vecka. Lotta - precis som du säger så är det viktigt att ta vara på sista tiden med vännerna HÄR. Syster - Ja jag vet ju hur din stressiga vardag ser ut så det finns anledning att vila upp sig inför min som inte lär bli lugnare. Åsa - Jag vill väldigt gärna åka ut på kul saker tillsammans med dig här. Bara golfen är en kul utmaning och så trevligt att göra ihop.
    Kram till er alla

    SvaraRadera