tisdag 8 december 2009

Glassplitter och getingstick

I går hade vi vardagsdramatik här på hög nivå. Jag hade gjort chokladbollar och skulle sätta tillbaka en pytteliten kaffeburk i glas i skåpet när den flög ur händerna på mig, landade på stengolvet och gick i miljarders bitar över hela golvet. In kommer maiden springande BARFOTA och började plocka bland glaset. Var tvungen att ilskna till och säga åt henne att hämta dammsugaren istället och hålla sig undan. Hade inte lust att hon skulle skära upp fötterna och bloda ner. Då kommer hon i alla fall - fortfarande barfota - med sin bastkvast. Ut med den och in med dammsugaren. Sen fick jag nästan bända dammsugaren ur händerna på henne, för inte kan väl jag dammsuga! Det låter som ett lyxproblem, men jag är faktiskt kapabel att fixa saker själv, men det tror hon inte.

Hade sedan precis satt mig vid datorn då jag hörde ett avgrundsvrål från övervåningen där Erik satt och gjorde sin pianoläxa. Det lät inte bra, så jag tog trappan i TRE kliv (med min mage! Erik frågade sen hur det hade gått till - kunde jag visa igen?) Han hade satt sig ner på golvet vid pianot och lagt foten på en ilsken geting som givetvis stack honom. 30 minuter senare med kallt vatten i badkaret, Xylokain och plåster hade han lugnat ner sig.

PUST!

6 kommentarer:

  1. Usch och fy. Men kan inte låta bli att fnissa åt sonens önskan att du skulle visa hur du sprang i trappan. :)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj! Sicket drama! Hoppas att din hemhjälp förstod att du menade henne väl!

    Barn är roliga!

    SvaraRadera
  3. Spelar Erik piano? Ser fram emot att höra hans talanger i sommar!
    Kram
    Ulla

    SvaraRadera
  4. åller med Anna! Tycker att du ska vänta med att visa...

    SvaraRadera
  5. Anna: Vet inte riktigt hur jag bar mig åt, men jag tror jag avstår från att försöka repetera den trappövningen - kanske om jag går på övertid och blir desperat. :)

    Karlavagnen: Maiden menar ju också väl, men det blir så fel ibland. Hon vänder sig ut-och-in för att vara till lags och har ibland svårt att se när det går till överdrift.

    Ulla: Spelar kanske är att ta i, men han har piano på schemat, så han måste öva lite skalor någon gång i veckan. Inte så entusiastisk dock.

    SvaraRadera
  6. Ja inte är det kul att vara fin fru ibland! Man är väl inte handikappad bara för att man har anställda? Vi har också marmorgolv överallt, allt man tappar går i kras. Snyggt men ibland är det opraktiskt.

    Hoppas det gick bra med Eriks fot. Inte kul med getingstick.

    SvaraRadera