söndag 24 januari 2010

Förrådsrensning

I dag har vi rensat förråd och garage (en av mina favoritsysselsättningar som många vet). Märkligt hur mycket skräp man kan samla på sig på 10 månader och hur oorganiserat det kan bli! Nu är det i alla fall riktigt fint och organiserat. Granen (utan pynt) som har stått oupplyst i vardagsrummet alldeles för länge har nu hamnat ihopfälld i lådan igen. Får se om den får komma fram någon mer gång i Indien.

Skräpet hamnade först i garaget, men vi hade riktig tur, för strax efter att vi var klara så kom den mobila återvinningscentralen (läs traktor med släp) förbi. Patrik stannade dem och de tog med glädje hand om det vi kasserat. En påse med för små och ganska slitna skor gav vi till en man som just var i färd med att klippa vårt gräs och den tog han tacksamt emot.

Rensningar och städning av förråd och liknande får man göra när maiden inte är här. Hon hade inte gillat att se oss arbeta och inget får man slänga heller. Hon hade förmodligen blivit alldelses stirrig av att vi båda höll på att fixa och vem skulle hon då hjälpa? "Sir" kan ju inte göra hushållssysslor och jag i mitt tillstånd får ju inte göra nåt. (Hon ser inte glad ut, kan jag säga, när jag traskar iväg till träningscykeln några gånger per vecka. Graviditet=inaktivitet här om man har ett val).

Ser fram emot kommande garderobsrensning, då alla mina kläder som jag är riktigt less på skall ut!

6 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att röja. Befriande på något sätt. Vi behöver ta tag i vår källare. Skönt när det är gjort men jag drar mig för det. Det känns som ett lite för stort rensningsprojekt ...

    SvaraRadera
  2. Skönt att rensa, men svårt. Vi är riktiga hamstrar.
    Vad gäller kläder tycker jag du har jättemånga fina som du gott kan ha även sedan. Du behöver bara ploppa ut den där lilla bebisen så att de inte sitter så tajt längre!
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Du är duktig du som haller pa att rensa, men det där kallas väl för att nästa, man blir ju helt lrillig pa att röja innan bebisen skall ut!!!
    Var i Bern och käkade med Linda igar, den 3e feb är det dax för henne att fa sin första bebis, har inte vänt sig sa hon skall fa planerat kejsarsnitt.
    Har du termin i slutet avfeb?Hur känns det?
    Skall nu ge mig ut i snöstormen och försöka ta mig till jobbet.
    Kram pa er allihopa!Ulle & Familjen

    SvaraRadera
  4. Anna - Det är en av mina favoritsysselsättningar. Höll på i flera veckor hemma i Sverige i somras, fast då blev det nästan för mycket, så jag förstår vad du menar med källarrensningen.
    Tror att jag får bli som damerna i "rent hus" i mitt nästa liv :)

    Åsa - Ja, några plagg får jag väl spara.......Patrik var lite av en hamster förut, men det är bortarbetat ☺

    Ulle - Japp, jag nästar in mig. (Har skrivit ett litet mail till dig idag).

    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra, att du är dig precis lik!
    /C

    SvaraRadera
  6. C-Vinnande koncept skall man inte ändra på:)!

    SvaraRadera