fredag 22 januari 2010

Höjden av klumpighet

I går målades halva övergångsstället om på farthindret utanför vårt hus. Vitt och fint var det på alla målade streck i några minuter innan en motorcyklist hade uppenbara problem att tyda skyltarna och bredden på den sidan av vägen som var öppen. Han körde givetvis rakt över det mittersta nymålade strecket, vilket nu har ett svart streck mitt i sig. Hoppas att däcken på motorcykeln blev vita och fula. På eftermiddagen blev jag vittne till nästa osannolika händelse. Vägen bredvid hindret är som synes ganska bred. Undrar då varför man måste cykla rakt in i den mittersta stolpen, så att den välter - stenen till trots. Det måste ändå vara höjden av klumpighet eller så hade han ett rejält synfel. Inget möte i sikte att väja för heller.

Jag har en liten delikatess till när det gäller vägmärkning, men den får jag ta i morgon när jag har fotat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar