onsdag 20 januari 2010

Hunnit mycket idag

Startade dagen med att sortera in rejäla högar med ren tvätt. Maiden fyller på högarna och ser lite bister ut när dessa aldrig krymper. I går började hon plocka lite själv i högarna, men det satte jag snabbt stopp för (Har någon sett min...?). Tänkte att det var bäst att ha det gjort innan hon kom idag på morgonen.

Tog mig sedan en tur till gymet för en liten "snabb" vända på träningscykeln. Med snabb menar jag 25 minuter och inte farten, vilken är högst beskedlig för närvarande, inte alls i stil med omkörd.

Nästa anhalt var premiär på en "bumps and babies" träff, i ett mycket trevligt hus i ett område hyfsat nära här, dvs. enbart 20 minuter i bilen. Det finns en massa områden, sk. gated communities, som gömmer sig lite här och var. Det är verkligen halva nöjet med sådana träffar att se hur folk har det och hur dessa områden och hus ser ut. Det var också trevligt att äta vackra muffins med rosa glasyr och små söta godisar på och att träffa lite nytt folk med magar och med bebisar i varierande ålder.

Hemma igen vid 13.30 och slängde i mig lite lunch innan avfärd för sista insatsen i läsgruppen i Eriks klass. Börjar bli lite svårt att krypa ner på stengolvet och sitta där i 45 minuter.

Åkte hem från skolan med bilen full av barn. Alla svenska skolbarnen utom Erik, som har börjat simklasser 3 eftermiddagar i veckan och kommer hem med bussen vid 18.30. Sent, men han vill verkligen och snart blir det så olidligt varmt här ändå, att de bara vill ligga i poolen efter skolan och då kan han ju lika gärna förena nytta med nöje.

Tillverkade sedan egen pizza som fick mycket gott betyg. För en gångs skull uppskattade jag snurrfunktionen i ugnen då pizzorna fick jämn och fin bränna.

Ja - det var väl allt, men jag tycker att det räcker bra. Något skall man ju göra i morgon också...........

4 kommentarer:

  1. Späckat schema! Lätt att det blir så ;-). Vet inte hur jag skall få tid att jobba igen .. så här såg min dag ut.

    Först var jag å Sebbe på babysim, sen Willy:s efter det ströks å veks det kläder, å lite spel med Andrea. På kvällen gick jag å Sebbe på brukarrådets årsmöte (främst i egenskap av valberedare...). I mellan dessa aktiviteter så lagades det lite mellis å ringdes några samtal bl a till banken.

    Kram Y

    SvaraRadera
  2. Jaja, vissa jobbar ju dessutom!!!(Jag är bara avundsjuk.)
    /C

    SvaraRadera
  3. Det blir ännu värre som pensionär! Eftersom jag inte behöver skynda mig har det blivit så, att det jag förut gjorde på väg till eller hem från jobbet eller under lunchrasten, nu tar hela dagen i anspråk.
    Ulla

    SvaraRadera
  4. Ser inte riktigt bra ut det här.....C - sträck på dig. Du hinner väl allt vi gör + ditt jobb :)

    SvaraRadera