lördag 9 januari 2010

Viktrapport

Då har vi varit på sista ultraljudet och allt ser bra ut. Bebben hade vänt sig och ligger som den skall med huvudet nedåt. Vikt ca 2200 gr. Lite större än väntat (+ 1 veckas vikt ungefär). Detta gällde inte mig, som bara hade gått upp 0,2 kg på knappt tre veckor så läkaren ville sätta in mig på proteinpulver. Nej tack! Eftersom bebben tack och lov låg lite högre i vikt än beräknat, slapp jag, och hon konstaterade att det jag ätit senaste tiden i alla fall verkar ha fått bebisen att växa. Det är ju finfint tycker jag. Direkta matleveranser dit de behövs.

Fick lova att trycka i mig proteinrik mat, så vi tog det bokstavligt och gjorde ett stopp på MCD på vägen hem. Riktigt trevligt att kunna äta där utan dåligt samvete. Lite kaffe och Marabou schweizernöt här hemma till efterrätt satt också bra.

5 kommentarer:

  1. Tänk vad tiden går fort, snart ligger du där med den lilla bebben i famnen.

    SvaraRadera
  2. Det låter konstigt att mamman ska vara tvungen att gå upp, det är ju barnet som ska. Inte mamman mer än naturlig ökning. Som jag har fattat det. Så det låter ju bra allt. Skönt att den har vänt sig också.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Linnéa- Visst är det svårt att fatta. Just nu håller det lilla livet mig vaken mitt i natten. Härjar runt helt vilt i magen. Tror kanske inte att den heller gillar halsbränna....Kram på dig♥

    Marianne - Jag tycker också att allt är precis som det skall. Fattar inte heller vitsen med att JAG skall öka i vikt när nu bebben gör det så bra. Kanske tycker hon att jag väger för lite totalt jämfört med hennes genomsnittliga patienter. Måste säga att jag kände mig riktigt smal idag på kliniken i jämförelse med många andra gravida som jag misstänker går på någon form av gödning att döma av hur de ser ut. Kram

    Sebbe - Inte bara mammor går på gödning här. I dag såg vi väldens rundaste bebisflicka. Mycket större än du och ungefär lika gammal. Det du!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det sag ut i Kerala, vilket speciellt ljus, fast det sag ju ocksa ut som ett riktigt ormparadis. Du ser ut att ma riktigt bra Lena! Kram och lycka till med födseln!!!Manga kramisar Ulle & familjen

    SvaraRadera
  5. Ulle, visst är det ett speciellt ljus. Det var så vackert tidigt på morgonen nere vid havet. Undrar hur lång den där ormen var egentligen? Jag tog mig INTE en andra titt, men jag jobbar på att våga titta lite längre på bilderna än ½ sekund.
    Jag mår bra. Lite tröttare än vanligt, men det är ju väntat. Jag har ju förmånen att kunna vila mycket och ta det lugnt på dagarna. Kram på er♥

    SvaraRadera