torsdag 28 januari 2010

Råttan!

Var i mataffären på Forum för en stund sedan. Hade just plockat några äpplen när RÅTTAN kilade förbi ganska nära mina fötter. Orädd men äcklad undslapp jag mig ett mindre skri.

En man som jobbar i affären dök upp, och jag upplyste honom om att de hade en stor råtta i affären (ca 15 cm exkl. svans). "No, no mam, not a big rat!", "Yes, a big rat!" sa jag och måttade storleken mellan händerna. "No" sa han igen "BUT I know what I saw, you have to do something about it!" sa jag, men han skakade lite på huvudet och verkade inte så intresserad.

Givetvis så visste han sedan tidigare, att råttan fanns.

Behöver jag tillägga att det jag handlade i den affären var sådant som var ordentligt tillslutet från tillverkaren. Typ Pistagenötter i svetsad påse och olivolja på flaska.

När jag betalade sa jag till den andre mannen i kassan "I still think you have to get rid of the rat", "Yes, Yes" sa han.

Skall jag ta det som ett erkännande att den faktiskt fanns?

4 kommentarer:

  1. Oj Usch men vi var med om en anna sak idag ...Gick lugnt pa trottoaren & sen sa det knak..hmhm det var inte en gren som kom ner utan EN GRON TRAD ORM HUUHUHU kan jag saga...Tyvarr kan vi inte komma i morgon vi ar kvar i Singapore kommer hem i morgon kvall/natt kanske tittar in om ni fortfarande har folk....Halsa alla

    SvaraRadera
  2. Herregud - har de trädormar i Singapore? Det är ju nästan värre än här för då hjälper det ju inte att man har koll på var man sätter fötterna när de kommer uppifrån.......
    Strul? Vi kommer att sakna er i morgon! Titta in om vi ser "vakna ut" Kram

    SvaraRadera
  3. Fy F*N vad vidrigt!

    Ja, du får nog ta det som ett erkännande, men om de gör något åt det hela vete fasiken...

    SvaraRadera
  4. Taina - Misstänker att de flesta mataffärer här har "husdjur", men det man inte ser.......Det dröjer innan jag går tillbaka dit i alla fall. Äckligt.

    SvaraRadera