fredag 8 januari 2010

I dag en gräslig dag - med ett undantag!

Stackars Nora och Erik har varit jättesjuka bägge två idag. Nora har kräkts non-stop sedan hon vaknade i morse och Erik har haft hög feber - lägre nu - och sprungit oräkneliga gånger på toaletten (igen!). Han har tappat 2 kg på några dagar. Jag har sprungit i skytteltrafik mellan hinkar och toaletter och dessa små, trots allt, tappra stackare. Nu sussar de lugnt och vi hoppas att våra gäster, som reser hem nu i natt, klarar sig. Skulle även sitta bra om jag slipper detta elände med min bebismage, men samtidigt hade man ju helst velat byta med barnen om det gått. Svårt att se dem må så dåligt.

Dagens upplyftare var den härliga fotokalendern som mina kollegor därhemma satt ihop och skickat till mig och som så lägligt kom i posten idag - hel och fin. Ni är underbara♥ TACK!

8 kommentarer:

  1. Stackars Er, och framför allt de "små". Jag vet ju hur förtjust du är i magsjukan! Hoppas verkligen, med tanke på omständigheterna, att du klarar dig!
    Kram C

    SvaraRadera
  2. Hoppas barnen blir bra snart! Och att ni andra klarar er. Har tittat på bilderna. Verkar jättefint. Kram från Ulla

    SvaraRadera
  3. Ja det verkade gå åt rätt håll för båda, men nu i eftermiddags kräktes Erik. Gillar inte tanken på att det skulle kunna vara Salmonella han har fått. Symtomen stämmer ganska väl. Vi får avvakta tills i morgon annars lär det bli en tur till RxDx kliniken........Hu. Handspriten flödar!

    SvaraRadera
  4. Hej där!
    Bedrövligt, det ni drabbats av! Vi som hade sett fram emot att träffa er nu när ni är tillbaka. Hoppas det vänder snart. Tur att det inte är så längt till RxDx.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Fy, vilken läskig orm, Lena!!!
    Förstår att du blev rädd.
    /Åsa

    SvaraRadera
  6. Kerala ser jättefint ut...längtar lite till sol å värmen nu även om jag tycker att det är väldigt mysigt med snön... ca 20 cm (wow i Lindome..) å -17 grader (oxå wow i Lindome)

    Kram Y

    SvaraRadera
  7. Stackarna! Hoppas de är friska i dag!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Åsa - Idag verkar det i alla fall ha vänt. Nora är pigg och äter som vanligt. Erik har varit lite matt, men även han har kunnat äta och fått behålla allt. Nu i helgen får de (till sin glädje) dricka cola och äta onyttiga chokladflingor som de vill! Har en liten mager kille här hemma nu.
    Ormar är verkligen INTE min grej. Hu.

    Sebbe - Då kunde vi kanske byta ett litet slag?

    Marianne - Japp, mycket bättre idag!

    SvaraRadera