onsdag 22 september 2010

Här händer det saker

Påkörd chaufför:

S skulle hämta mig idag efter en bäbisträff. Han fick lite bråttom när jag ringde (det får han alltid fastän jag sagt att han inte behöver komma rusande så fort han ser mig/får meddelande om att komma) och sprang runt bilen för att hoppa in och köra. Utan att se sig för. Han blev påkörd av en bil som just passerade och slogs till marken. Detta var en bit ifrån där jag befann mig så jag såg inget men han var ganska tilltufsad när han kom. Han hade nog änglavakt för han undkom med skadad handled och en smäll i sidan men utöver det så var det bara lite skrapmärken här och var. Han körde mig och Alfred hem, men sedan sa jag till honom att besöka en doktor och få skadorna kollade.
30 minuter senare var han omplåstrad och hade fått en spruta med vad jag misstänker starkt smärtstillande. Det fick bli en vilodag resten av dagen för honom. Får se hur han mår i morgon.

Det samma hände nästan mig själv en dag vid posten när jag postat våra röstkort. Jag klev ut bakom bilen och tittade åt fel håll vilket höll på att gå illa. Nära ögat. Klarade mig med andan i halsen.

Utskälld chaufför:

För att göra en lång historia kort så är inte Patrik bästa vän med en indier som var ute och rastade sin hund i går morse och ansåg att han nästan blev påkörd av vår bil när de backade ner från vår infart. Mannen gav vår chaufför en oförtjänt utskällning. S svarade hundmannen att han stannade så fort han såg honom, men det passade inte hundmannen att bli tilltalad av en chaufför och det hela blev anmält till head administration. Idag blev P också anmäld till admin efter en livlig diskussion med hundmannen i morse om att även chaufförer måste få rätt att försvara sig och uttrycka sin åsikt; att det är alla människors rätt, vilket man inte alltid tycker här i Indien. Nu hade P förolämpat det indiska folket enligt hundmannen.
Måste säga att det händer mig varje dag när jag är ute och går att en bil backar över gångbanan och jag får vänta. Jag vet att chaufförerna kan ha svårt att se pga de stora palmern. Jag anser inte heller, som vissa andra, att jag till varje pris måste gå först. Men så är jag inte så betydelsefull att jag sitter i ledningsgruppen för området heller.

Son som gav igen:

Någon slog Erik med sin skoldagbok i skolan i dag på musikklassen. Erik trodde att det var flickan C för att en pojken A sa det, så han gav igen med samma mynt. Nu är det då inte säkert att det var flickan C för det har inte retts ut. Klart är att Erik hade ett meddelande med hem som han tvingats skriva själv om att han slagit en flicka trots att han inte visste att det var hon som hade slagit honom och att det hur som helst är emot reglerna att slå någon. Visst. Självklart. Erik vet det och han bad flickan C om utsäkt. Jag har dessutom försökt ringa mamman för att göra det rätta, men där var inget svar så det blev ett sms som jag inte fått svar på.
Nu tycker då jag att frågan återstår om vem det var som började egentligen. Var det C eller A? Det brydde man sig tydligen inte om att ta reda på så Erik har inte fått någon ursäkt. DET har jag skrivit och bett läraren att ta reda på. Nån ordning får det ju vara.

Dessutom:

Familjen B här på området hade en skorpinion på golvet vid matbordet i går kväll. Det är inte så trevligt det heller.

5 kommentarer:

  1. Kanske dags att komma hem snart innan ni får hela Indien emot er. (Joke)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var värst vad ni får vara med om! Bra att ni säger ifrån, både till hundmän och skola!

    SvaraRadera
  3. Håller med Malin! Stå på er :)

    Kram Y

    SvaraRadera
  4. Vilken tur både du och chauffören haft. Nu fick ju han ta emot en smäll men det tycktes gå bra. Ja ujujuj, den där hundmannen verkar inte vara någon kul typ...

    SvaraRadera
  5. Hej alla! Vågar inte chansa på långa svar. Nätet är kasst. Kommentarer försvinner. Just nu är det problem med det mesta på bloggen.
    Inget nytt på hundmansfronten. P & S skulle ha varit på områdets admin i helgen med de ringde aldrig. Får se vad som händer helt enkelt. S mår bra igen efter sin lilla olycka och nu vet vi att det var A som slog Erik och inte flickan C. A har dessutom bett om ursäkt.
    Kram till er alla

    SvaraRadera