torsdag 9 september 2010

Lyckade byten

Mot alla odds så har vi en ny paraplyvagn. Jag baxade tillbaka den trasiga, hjullösa vagnen i går och fick prata med en avdelningschef som var väldigt bra att ha att göra med. För att göra en kort historia av det hela så ordnade han med att jag fick ta den trasiga vagnen till en likadan affär mitt i stan, lämna den där och hämta en ny. Jag hade inte med mig alla delar, men det var bara att byta ut de jag hade med mig. Smidigt.

Det var lite roligt för när han ringde runt för att kolla tillgängligheten på vagn i andra affärer och fick napp på Garuda mall, så påpekade han flera gånger i telefonen att jag var utlänning (vilket här oftast innebär att man skall få smidig behandling).

När jag kom till Garuda mall med vagnen tog jag tag i första bästa person på mothercare avdelningen (butiken är som NK eller Åhlens med olika märken uppdelade på olika avdelningar under ett tak) och förklarade mitt ärende. Han såg så frågande ut så jag fick fram lappen med namnet på mannen som var vidtalad och frågade efter honom. Det visade sig vara den mannen jag just förklarat hela historien för utan att han gett ett enda tecken till igenkännande. Utan att dra på munnen en enda gång (han var inte alls otrevlig, bara tråkig) så fixade han ärendet smidigt! Bra service.

Jag bytte också en kartong med 20 rostiga vita trägalgar på Howards Store. Där bad man så väldigt mycket om ursäkt, letade genast upp en kartong med icke rostiga galgar och där var det inte ens tal om att behöva visa upp sitt kvitto ens. Märks att den affären inte har indiska ägare. De undrade först om jag ville ha nya galgar, nåt annat eller pengarna tillbaka. Men de där galgarna behövde jag.........

2 kommentarer:

  1. Karlavagnen - Det är s skönt när något kan vara smidigt någon gång. Trevlig personal är det där ocks. Inte alls påfrestande som i nästan alla andra butiker.

    SvaraRadera