onsdag 17 mars 2010

Lagom? Only in Sweden

Det fick bli en babysitter med öron!

Jag lovar, det här var det minst avancerade jag hittade! Den KAN vibrera också. Och spela musik om man drar i lejonet och flodhästen, eller vilka djur det nu var, som sitter på en båge som man kan montera på. Fast de ser inte Alfred ännu, så bågen ligger i sin låda tills vidare.

Jag har letat efter något som inte kan vibrera eller gunga (som en gunga i en gungställning) eller spela musik, men det finns inte. Denna modell verkar vara den enklaste. Om de inte sitter på stora gungställningar, så har de fleecetygpåsar som man stoppar ner babyn i så att den inte skall trilla ut. Ingen som tänker på bebisvärmeslag här inte.

Nu har jag varit lyckligt lottad att få en klassisk vit IKEA matstol i plast till Alfred av fam Åkerblom, annars så hade vi varit tvugna att skaffa ett cirkusredskap till. Matstolarna här är inte av denna värld. Vadderade plastmonster med allehanda prylar på - kan inte tänka mig att det är lätt att få någon baby intresserad av maten i en sån....

I morse var vi förresten på en liten promenad. 20 min - sedan blev det för varmt och då gick jag ändå ut 07.30!

8 kommentarer:

  1. Så söt!!! Ser att ni har det varmt här är det bara 30+ med sol & moln & lite vind:)
    Krama barnen från oss

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!!! Verkligen ,din stil Lena:)
    Men sötingen ser bra ut i vad som helst!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Matilda - "Bara" 30+ låter som lyx! Jag försmäktar här :( Kram tillbaka

    Åsa - Precis min stil ;)

    SvaraRadera
  4. Varför fanns inte denna modell när mina barn var små? Jag tycker stolen är jättehäftigt!
    Kram från Ulla

    SvaraRadera
  5. Farmor - Alfred verkar i alla fall nöjd de små stunder han hittills prövat. Visst är den söt, men funktiner som ställbart ryggläge och ryggplatta har den inte. Det fanns en modell på mothercare som såg precis ut som den variant vi hade som små. I den stod nästan bebisen upp. Lena

    SvaraRadera
  6. Oj, lite olika stilar, ja! Jag hade nog bett maken ta med en enkel en tillbaka från Sverige.

    SvaraRadera
  7. Anna,Fair and True - Tyvärr så är det så många önskningar att ta med hemifrån så det finns inte plats. Båda de stora fyller år inom ett par veckor och önskelistorna är långa både från barnen och mig ;)

    SvaraRadera
  8. Hahahaha, man ser nästan inte barnet för bara ... djur!

    SvaraRadera