onsdag 31 mars 2010

Vikt?

Funderade lite på om Alfred går upp som han skall på min minimjölk så jag åkte iväg till RxDx kliniken nära oss för en vägning. Blev inte så mycket klokare på det eftersom de hade något som mer liknande en gammal ombyggd hushållsvåg till bebisvåg. Alfred sprattlade på den kalla metallplattan (fortfarande iklädd body och blöja - de såg ut som ? när jag frågade om jag inte skulle klä av honom) och vågvisaren fladdrade i samma takt. 3,3 kg - kanske?

När jag skulle gå sa de att jag borde klä på honom bättre (body+byxor idag - har inte haft byxor på flera dagar med idag var det ju "bara" behagliga 30 grader) eller åtminstonde svepa in honom i en filt. Detta eftersom han darrade lite när jag tog upp honom från vågen. Vem hade inte gjort det efter att ha legat på en kall metallvåg?

1 kommentar:

  1. Du glömde skriva att även dom två läkarna frågade "how many months?" ^^
    Love ya♥

    SvaraRadera