måndag 22 mars 2010

Möblerar om lite

Har gjort en liten ommöblering av sovrummet idag. Bebisanpassning kanske man kan säga. Det var lite trixigt att få till en bra möblering så att Alfred inte skall ligga i A/C blåset och dessutom nära min sida av sängen. Blev till slut ganska bra i alla fall. (Nej - jag har inte burit några möbler själv - snarare puttat runt dem med maidens hjälp!).

Har haft en liten pip-gris här hela eftermiddagen undantaget 30 minuter när vi var ute på promenad i värmen. Till slut hjälpte det i alla fall med BabyBjörn bärselen efter några försök....och nu sover han gott i sin omplacerade säng.

På onsdag kväll mellan 17-21 skall vi vara i skolan på Indus Day (årets viktigaste skolhändelse tycker man på skolan). Det skall bli väldigt intressant att se hur detta kommer att gå. Nu är jag inte ett dugg orolig för Erik som skall vara farfar i ett skådespel eller Nora som skall dansa par/gruppdans. Snarare är det väl minsta barnet som kan bli ett bekymmer. Patrik är i Sverige men som tur är så är Jakobs mamma Åsa med och hon har visat fin talang när det gäller att lugna en gnällig Alfred :)

Jag har förresten tejpat igen balkongdörrarna i Noras rum idag. Det ser inte klokt ut, men det skall bli spännande att räkna bin i morgon bitti. Idag var det i alla fall ett 10-tal döingar trots att boet är inmurat, så jag räknar med att de måste ha kommit utifrån genom de stora springorna i dörrarna. Undrar om de äter tejp också? Jag tejpade i två lager utifall att.

4 kommentarer:

  1. Getingar äter papper och trä har jag för mig, så se till att det inte är ljus maskeringstejp som är lite pappers-aktig. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Såg här i dina foton till höger att ni varit på Maldiverna. Vi ska dit nu på söndag! Vis ka till South Atoll och en ö som heter Kandooma tror jag. Var var ni? Några tips?!

    SvaraRadera
  3. Karlavagnen - Använde mörkbrun plasttejp och idag var det 0 getingar så det verkar funka hittills i alla fall! Tack för din omtanke.

    Anna, Fair and True - Maldiverna var verkligen paradiset på jorden. Så härligt att ha en sådan resa framför sig! Vi var på ön Bandos som lång ca 20 min med speedbåt från Male (flygplatsen). Snorklingen var fantastisk. Vi hade med oss utrustning för det, vilket rekommenderas varmt (det gick att hyra också, men var ganska dyrt på "vår" ö). Patrik och barnen gick även dykkurs och det var också fantastiskt. Eftersom jag var gravid fick jag stå över, men man såg verkligen massor av fint genom att snorkla så det räckte bra för mig.
    Bilderna från Maldiverna under ytan är från snorkling enbart.

    Solskyddsfaktor 30-50 är nästan ett måste. Vi hade dessutom simtröjor när vi snorklade. Lätt att bränna sönder sig annars. De användes verkligen mycket eftersom man låg i vattnet långa stunder.

    Vi har bara 1½ timmas flygresa till Male på Maldiverna, så vi kommer absolut att försöka åka dit en gång till innan vi åkter hem härifrån för gott. Vi har lite skämtsamt sagt att det var synd att vi började med Maldiverna - när vi jämför med den upplevelsen så bleknar mycket annat. Hoppas ni får en fantastisk semester! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen! Ja, kan tänka mig att allt annat bleknar!

    SvaraRadera