lördag 20 mars 2010

Snabba ryck!

Nu finns det inte tid till 4 timmars mathandling längre (SPAR är uteslutet fn.) utan det blir små akututryckningar till de närbelägna mataffärerna. Dessa har tack och lov lägligt hostat upp sig och nu kan man få tag på det mesta i närområdet.

Som tur är har vi ju också Forum Value Mall runt knuten för tex. presentshopping mm. (fast i mataffären där bor RÅTTAN så dit går jag inte gärna). Förra lördagen vågade vi oss till Forum på en första snabbvända på 45 min, Nora och jag, medan Alfred sov.

I dag lämnade jag Alfred hemma med Nora i en halvtimme medan jag snabbhandlade lite mat. Härligt med stora storasyskon! Tacos är beställt till i morgon och utan problem lyckades jag mirakulöst fixa det snabbt. Inte som sist precis.

3 kommentarer:

  1. Ibland har man turen på sin sida! Även jag hittade det jag behövde i närområdet: Byxor på Forum mall till Oskar. Hoppas tacosen blir bra!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hur funkar tre barnsmorsegrejjen solo?

    P kommer nog förbi i morgon. Önskar att ni varit med!

    Kram Y

    SvaraRadera
  3. Åsa - De blir säkert bra (hoppas bara inte skalen smakar malmedel men jag hittade dem i "första" affären här på PM och där luktar inget konstigt i alla fall). Var på middag hos fam T i går så det får bli söndags tacos istället - skönt att veta för en gångs skull vad man skall ha till middag!

    Y - Hittills riktigt bra. Han var så lugn och fin hela dagen i går. Sov mest. Han var vaken nästan hela dagen i fredags och knorrade, sov bara 10 minutare i taget, så han hade mycket sömn att ta igen gissar jag. I går var vi borta på middag och då var han lite ledsen en knapp halvtimma innan han somnade för natten. Hoppas på bra dagar resten av veckan.
    Vi hade också velat vara med hos er idag!
    Kram

    SvaraRadera