söndag 20 mars 2011

Dill. Eller?


Näpp. Fänkål. Fast de vet de inte i butiken där den säljs - som dill. Jag skulle göra en förrätt igår till sparkcykelmiddagen och det behövdes bla dill och vanlig gurka. Varor som man tycker bör finnas i varje livsmedelsaffär, men så är det inte här. Efter 7 affärer fick jag åka hem utan dill, men med engelsk gurka (den indiska är inte alls likadan) som jag hittade 4:e affären, Sorbet. Det är där de säljer fänkålsdillen. Blev så nöjd när jag såg att det låg ett fint knippe dill på hyllan på utmärkt dillplats och ryckte snabbt åt mig det och lämnade för vägning. När jag sen stod i kassan såg jag att "dillen" hängde ihop i ändan och insåg att det var fel. Det kan vara svårt att hitta fänkål här också, så jag tog den ändå, och använde blasten till räkkoksvatten. Igår orkade jag inte säga till i affären om deras lilla miss. Får väl göra det någon dag.

Dill fick istället hämtas i Ekbergs kyl. Åsa hade turligt nog bunkrat lite tidigare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar